Tereny inwestycyjne dostępne wzdłuż brzegów rzek i wybrzeży, na których budowana jest infrastruktura portowa i lotniskowa, często zbudowane są z gruntów ściśliwych, nasyconych wodą. Biorąc pod uwagę wielkopowierzchniową charakterystykę projektowanych obiektów, tereny te są często rekultywowane z morza za pomocą zasypki hydraulicznej lub lądowej. Do wzmocnienia podłoża gruntowego można zastosować szereg technologii w celu osiągnięcia optymalnego rozwiązania. Najczęściej stosowanymi technologiami są: VD , VF, MCC, DC, SC, CMC, BCM.
Nasze rozwiązania
Prace związane z ulepszaniem gruntu umożliwiają przyspieszenie konsolidacji gruntu, a tym samym zapewnienie niskiego poziomu osadnictwa resztkowego w trakcie eksploatacji infrastruktury. Intensywna obróbka materiałów wypełniających / rekultywacyjnych skutkuje poprawą nośności i redukcją obciążenia ścian nabrzeża. W przypadku silnego obciążenia sejsmicznego obróbka może obejmować środki mające na celu zmniejszenie lub złagodzenie ryzyka upłynnienia. Tego typu projekty wymagają wykorzystania znacznych zasobów do obróbki dużych powierzchni w stosunkowo krótkim czasie.
W przypadku obiektów, które generują bardzo duże obciążenia na grunt, bardzo często stosowaną techniką wzmocnienia podłoża są kolumny CMC. Odpowiednio dobrana siatka takich kolumn pozwala często zoptymalizować zbrojenie w fundamencie i/lub zmniejszyć jego gabaryt.


Canals / Dykes / River ports
- Dykes,
- Sluices,
- Locks,
- Dams,
- River ports,
- Barge terminals
Ports / Container terminals / Bulk terminals
- Caissons,
- Combiwall,
- Cofferdams,
- Piers,
- Container terminals,
- Bulk terminals
Airports
- Runways,
- Taxiways,
- Airport aprons,
- Terminal buildings
Polders
- Man made fill,
- Reclamation,
- Polders